2012.02.20. 19:29| Szerző: Johus

Mindenek előtt leszögezném: az ég világon semmi köze nincs a Két pasi - meg egy kicsi című sorozat főhőseihez. Egy egy fatális véletlen volt, nem is ismertem a sorozatot egészen addig, míg egy barátnőm megkérdezte, hogy ugye róluk neveztem el őket... Nem.

Ahogy érintőlegesen említettem az előző bejegyzésben, a gekkók nemét 3-4 hónapos korukig nem lehet megállapítani. Ekkortájt kezd el kialakulni a nemi jelleg, de egészen biztosat 1 éves kor körül mernek mondani a tenyésztők (naná, elég kellemetlen, ha valaki nőstényt szeretne a hímje mellé, de kap egy pasit, akivel aztán jól összeverekszik a már meglévő állata).

Mint kiderült, esetemben szinte újszülött gekkókról volt szó. Mivel elfelejtettem a börzén megkérdezni a tenyésztőt, írtam neki egy e-mailt, hogy írja meg, mikor keltek ki a gekkói. Egészen pontosan az egyik 2011. augusztus 24-én, a másik 29-én született. Ennek megfelelően egyikük, aki később a Charlie nevet kapta 5, a másik, Alan pedig 9 napos volt, mikor hazahoztam őket. Ez méretben 7,9, illetve 9,3 cm-t jelent.

[És itt jegyezném meg a felháborodásomat, hogy nincs erre szabály, vagyis inkább nincs ennyi felelősség az emberekben, és ilyen szinten a pénzre mennek a kereskedők, hogy hidegvérrel árulnak olyan fiatal hüllőket, akik éppen a börze napján vedlenek életükben először (az első vedlés néhány nappal a születés után esedékes)... Innentől kezdve nem csoda, hogy szegény állat nem élte túl az autóutat, és ezzel nem magamat akarom megnyugtatni, de sajnos egy kényes fajnál benne van a pakliban, hogy hamar elpusztul, szinte ok nélkül.]

Nos, világos, hogy esélytelen volt belátható időn belül megtudni, milyen neműek, és nem akartam Egyeskének és Ketteskének szólítani őket hónapokig, így kitaláltuk, hogy unisex neveket adunk nekik. Mivel ilyen a magyarban nincs, értelemszerűen angol keresztnevekben kezdtünk gondolkodni hazafele az Auchanból, ahol mindenfélét vettünk a terráriumokba, mert a bátyám semennyire nem volt felkészülve az ő állataira, még szerencse, hogy volt itthon még egy nagy terrárium üresen... Néhány percen belül meg is született a két név: Charlie, aki vagy Charles lesz, vagy Charlotte, mikor felnő, illetve Alan/Ellen, akinek ugyan máshogy kell írni a nevét, ha fiú és máshogy, ha lány, de kiejteni ugyanúgy kell.

Így még közelebb kerültünk egymáshoz, nevén kezdtem őket szólítani, amire természetesen nem hallgatnak, de azért aranyosak...

Charlie 5 naposan:
DSCN6891.jpg 

Alan 10 naposan:
DSCN6877.jpg 

Címkék: sztori Charlie Alan  |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gekkonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr834148181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása