2012.04.05. 20:07| Szerző: Johus

Elég hamar rájöttem, hogy ha abban a tempóban nőnek a gyíkok, amilyet eddig mutattak, egy pillanat alatt kinövik a helyüket. A tempó két hét alatt 1 cm növekedést jelent.
Másik oka az elhatározásnak pedig az egyre többször előforduló kergetőzés, amiben ugyan egyelőre nem sérült meg senki, de látszott, hogy nehezen jönnek ki egymással. Többektől kértem tanácsot ez ügyben és egyöntetű volt a válasz: nagyobb hely kell nekik. És még az is kiderülhet, hogy két fiú, és azért veszekednek... Szóval paráztam is a dolog miatt rendesen. 

Elkezdtem hát utánanézni a terráriumoknak. Az is hamarosan kiderült, hogy a vadi új, csináltatott terrárium szóba sem jöhet, ugyanis egekben vannak az árak... Eszembe jutott, hogy magam csináljam, de így az eleve rengeteg kérdés (üvegből legyen vagy OSB-ből, milyen anyagú legyen a hátterezés stb.) párosult az eszközeim és ügyességem korlátaival. Ezért mindenképp vennem kellett, használtan, lehetőleg olcsón. 

Természetesen két felület van az ilyesmire: vatera és expressz. Keresőszó alapján is, kategória alapján is napokig kerestem a terráriumokat. Nos, a végén akkora szerencsém lett, hogy szinte le sem merem írni, mert megkövez a terrarista társadalom. Találtam egy eladót, akinek volt egy 50x50x75-ös (magas, ugye) terráriuma, hátfala OSB, többi üveg, ízlésesen hátterezve, két tolóajtóval, nagy szellőzővel a tetején, ajándékba mellé ad egy UV és egy melegítő izzót, valamint hő- és páramérőt. A terráriumba kaméleon lakott VOLNA, ha eljut odáig, tehát gyakorlatilag egy vadonat új, állatot még nem látott terkóról van szó. Hibája annyi, hogy költöztetés során a háttér itt-ott minimálisan sérült, kopott. Na bumm. Mindezt pimaszul kevés pénzért árulta már hónapok óta (hogy lehetséges, hogy nem adta el, elképzelésem sincs). Lecsaptam rá, amint lehetett. Még csak messze sem kellett menni érte, gyakorlatilag útba esett. Így lett az új terrárium, amit másnapra be is rendeztem és át is költöztettem (nagy nehezen) a gekkóimat. Na, ebben a 188 literben aztán pláne eltűntek!
 

DSCN7208__1.jpg

Mire beköltöztek október 20-án, Alan már 13cm volt, Charlie 12 cm, vagyis két hónapos korukra 3 centivel lettek nagyobbak. Így nézett ki legelőször az új helyük, ekkor még a burák nem voltak meg és elég "házihent"-jellegű volt a világítás, de ezt hamar orvosoltuk.

Címkék: terrárium  |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gekkonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr414366295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása