2012.09.25. 12:19| Szerző: Johus

...viselkedés szülő-módra


Már írtam róla korábban, hogy milyen érdekes, ahogy a két gekkóm felváltva őrzi a tojásait. Hogyan torkollhat ez mégis tragédiába? Elmesélem.

A meglepetés tojások, amelyeket június 19-én tojt le Charlie, kalandos úton mentek keresztül. Először is a két tojás egymáshoz képest függőlegesen helyezkedett el. Az alul lévőnek hamar nyoma veszett, a szanzavéra levelei közt lévő földbe rohadt. A felső szép fehéren tűrte a takarítást, permetezést, eleségállatok mászkálását, sőt, a költözést is. Mindezen hatások ellenére a 82. napon kikelt belőle egy kis gekkó. Minden bizonnyal. A tragédia pedig őrző-védő szüleinek köszönhetően következett be, ugyanis a gyermeket nem volt szerencsém látni, mire észrevettem, hogy a tojás már üres, a földön mellette mindössze egy kb. 1 cm-es farkincadarabot találtam. Gyanítom, mikor érezte vesztét szerencsétlen, eldobta a farkát, hátha így megmenekül szülei elől, de sajnos a terrárium falai között ez tökéletesen esélytelen volt, így édesapja hidegvérrel nem csak, hogy elpusztította, de meg is ette szerencsétlent.

DSCN8899.JPG

A szívem szakadt meg.

Kérdem én: mi értelme, hogy őrzik a tojást? Két tökéletesen ellentétes viselkedés, két tökéletesen ellentétes ösztön egyazon dologgal kapcsolatosan.

Néhány nappal ezelőtt takarítottam a terráriumot. Charlie, a beszari tisztes távolból figyelte, mit csinálok, tűrte reszketve az ecetes szivacs dörzsölésének hangját stb. Azonban mikor a tojások melletti üvegfalat kezdtem sikálni, minden bátorságát összeszedve, gondolkodás nélkül nekem esett. Gyakorlatilag megtámadott, odakapott a kezemhez, majd a tojásokat testével eltakarta előlem és nem tágított, míg ott matattam. Hősiesen állt ott és nézett morcosan. Miért, ha aztán úgyis megeszik a kicsiket?

Állatorvos ismerőssel tárgyaltunk erről a dologról elég sokat, így, hogy kénytelen voltam testközelből megfigyelni ezt a dolgot. Sajnos ezek az állatok ilyenek -mondta. Tanácsolta, hogy kerítsem el a tojásokat, fedjem be valamivel, így most, hogy közeledik a második kelés (3 héten belül lesznek kicsik, ha minden jól megy), szúnyoghálóval távolt tartom a szülőket. Remélem, hatásos lesz és nem barmolják szét gyilkos ösztönük kiélésekor.

456286_3982678240070_608567077_o.jpg

Címkék: viselkedés Charlie Alan  |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gekkonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr734799279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása